Intézményünk a Jó Pásztor Református Óvoda egyházi fenntartású intézmény, Pedagógiai Programunkban megfogalmazott törekvésünk, hogy a gyermekeket a bibliai értékekre építve, keresztyén értékrend alapján Jézus Krisztus iránti elkötelezettséggel neveljük. Mindennapjainkat a református szellemiségű nevelés hatja át, amely átfogja, megalapozza, meghatározza óvodai életünket, sajátosságunk a keresztyén világszemlélet felvállalása, a keresztyén nevelés. A bibliai történetek feldolgozása, az áhítatok a gyermekek mindennapjainak része a csoportokban, a tevékenységeket az intézmény óvodapedagógusai végzik a gyermekek között.
A tevékenység tartalma:
Nevelőtestületünk kölcsönösen együttműködő keresztyén közösséget alkot. Nyitott, befogadó, innovatív testület. A pedagógusok megfelelő szakmai gyakorlattal, tudással rendelkeznek. Mindenki képes a jelen kor szakmai követelményeinek elfogadására, követésére, az együttműködésre. Csoportonként két óvodapedagógus és egy pedagógiai munkát közvetlenül segítő szakember - dajka végzi a nevelési és gondozási feladatokat. A dajkák és az óvodapedagógusok együttműködése teszi hatékonnyá a pedagógiai folyamatot, amelyet a két pedagógiai asszisztens munkája egészít ki.
A gyermekek nevelését főiskolai végzettséggel, óvodapedagógusi szakképesítéssel rendelkező szakemberek végzik. Óvodánk pedagógusainak képzettsége biztosítja a gyermekek megfelelő nevelését, fejlesztését, akik közül hárman fejlesztőpedagógusi, egy fő gyermek- és családvédelmi, egy fő gyógytestnevelés, egy fő tehetséggondozás valamint ketten közoktatási vezető szakvizsgával rendelkeznek.
Az utóbbi években nevelőtestületünk nagy hangsúlyt fektetett az intézményben az innovációra, szakmai munkánk megújítására, amely kiemelten megjelent a keresztyén nevelés területén is. 2017-től 2020-ig megyei szinten az Oktatási Hivatal Bázisintézményeként ezen a területen osztottuk meg az érdeklődő pedagógusokkal intézményi jó gyakorlatainkat. A bázisintézményi szakmai napok szervezésével lehetőségünk volt a külső és belső tudásmegosztásra, műhelymunkákra, előadások szervezésére. Az önkormányzati és állami intézményekből ezekre az alkalmakra, érthető okok miatt, kevesen jelentkeztek, mivel a keresztyén nevelés gyakorlati és elméleti kérdései speciálisan az egyházi intézmények pedagógusait érintik. A református intézményekből viszont olyan magas volt a jelentkezések száma, hogy nem tudtunk mindenkit fogadni, ezért intézményünk 2020-ban a Református Pedagógiai Intézet Bázisintézményi címre pályázott, melyet visszavonásig meg is nyertük. Bázisintézményként arra törekszünk, hogy szakmai munkánk színvonalát megőrizzük és hatékonyan együttműködve tovább fejlesszük kapcsolódva egy országos intézményrendszerhez. A belső tudásmegosztás, a csoportos hospitálások, szakmai napok, jó gyakorlatok (elméleti és gyakorlati műhelymunkák) és a pedagógus továbbképzések szervezése továbbra is fontos feladatunk az intézményben és hiánypótló jellegű a keresztyén nevelés területén megyei és országos szinten is.
A bázisintézmény jó gyakorlataink: